Sidor

söndag 18 november 2012

Jakten på det försvunna receptet



I våras hittade jag världens bästa recept i en tidning som hette Livet på landet. Receptet var på en kaka som kallas Chokladrutor med nougat, och det blev genaste ett av mina favoritrecept. Jag rev ut receptet ur tidningen och lade det bland de andra utrivna recepten. Kakorna blev snabbt en favorit som gick hem hos alla som smakade dem. I slutet av sommaren skulle jag baka kakorna igen, men då kunde jag inte hitta receptet. Jag vände upp och ner på i princip hela huset men receptet fanns ingenstans. Då letade jag istället efter tidningen i affären eftersom jag tänkte att jag skulle maila dem och fråga om de kunde skicka receptet till mig. Då jag letat efter tidningen i några veckor frågade jag efter den i affären och fick då veta att den hade lagts ner! 

Nu började jag bli irriterad (och lite lätt desperat) för jag var tvungen att hitta receptet. Efter lite tankearbete lyckades jag lista ut vilken förlag som hade gett ut tidningen och jag skickade iväg ett mail till dem. Tyvärr så fick jag inget svar tillbaka. Som tur var tog mamma saken i egna händer och ringde upp förlaget för att fråga varför de inte svarade på mailen. Ett telefonsamtal senare fanns receptet på min mail och lyckan var total! Nu har jag kopierat upp receptet och lagt det i olika bakböcker (allt för att jag inte ska tappa bort det igen). Och nu finns det här på bloggen så att ni också kan ta del av det. Jag brukar strunta i mandelspånen som topping eftersom jag tycker att kakorna blir godare utan dem.

Om ni tycker att det är svårt att se vad det står på bilden kan ni lämna er mail som kommentar så skickar jag en större bild till er. 

Inga kommentarer: